Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

woensdag 1 november 2017

Keukenblokje met een lade

Tot nu toe moest ik steeds het hele keukenblok uitschuiven om aan het bestek te geraken.
Niet handig.
Daarom wou ik, net zoals in de vorige Friendship 22, een lade voorzien zodat je langs de voorzijde aan je mes en vork kan (of de flessenopener :D  ).

Op de rommelmarkt vind je
soms toevallig wat je
nodig hebt
Op een rommelmarkt kwam ik toevallig een houten bakje tegen dat perfect zou kunnen dienen als lade.  Dat scheelt een hoop werk, en zeker als je niet over het juiste gereedschap beschikt zoals een zaagtafeltje.

Het is altijd wel eng om in een gaaf front van het keukenblok de zaag te zetten.  Het moest ook perfect passen zodat de lade niet te soepel loopt, maar ook niet te stroef.
Je wil immers niet na een hobbelige zeiltocht je bestek bijeen rapen in de kajuit.

Het kostte me iets meer dan een klusdag maar wat moet een mens op een vrije dag he  ;-)


Gave voorzijde, en mooi gevernist
tijdens vorige 'klus'-winter













Geen opmerkingen:

Een reactie posten