Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

donderdag 22 juni 2017

Yep: een halve eeuw :D

Als je 50 wordt, dan moet je daar toch eens iets speciaals voor doen.
Een grote fuif, dat is net boven mijn budget, maar eens met de boot naar een leuke taverne/restaurant varen, en daar gaan eten, dat is wel een leuk idee.

Ik koos voor Willemstad en wou gaan eten in 't Pumpke.  Daar was het ons vorige keer zeer goed bevallen.

Vrijdag trokken we naar de boot, en mijn vriendin ging mee, samen met onzen Billy.

Zaterdag morgen waren we reeds vroeg uitgevaren, en in tegenstelling met wat de weerberichten voorspelden, moest ik toch een reefje steken.  De windvlagen waren net iets sterker dan voorspeld. Mijn vriendin houdt er nu eenmaal niet van dat de boot helling maakt.


'Serendipity' in jachthaven
De batterij
Tegen 11u waren we al in Willemstad en legden onze 'Serendipity' in jachthaven De Batterij.  Leuke haven en via de 'binnenweg' vlakbij de oude haven.
Het werd bloedheet en Billy begon echt wel last te krijgen van de warmte. Ik probeerde in de kuip schaduw te creƫren, maar helaas: niks hielp. Mijn 'breeze bandit' deed binnen de temperatuur dalen met pakweg 4 graden, maar dat was onvoldoende voor Billy.
Op aanraden van een dame uit de haven maakten we de buik en poten van Billy nat, en dat deed zijn werk, gelukkig.





Tegen 17u waren onze kennissen er en trokken we naar het terras van Anno 1610 om er te genieten van een frisse Gouden Carolus.
Wat later schoven we aan tafel bij 't Pumpke.
Een absolute verrassing wachtte mij: ik kreeg een groot pakje toegeschoven van Robby en Conny: een mooie prent, ingekaderd.  Dankjewel!

Het eten was voortreffelijk, ondanks de warmte.  Verkoeling was er pas bij het dessert  :P

Billy had last van de warmte
Daags erna voeren we lekker vroeg uit.  Er was amper wind, de temperatuur steeg weer naar ondraaglijke waarden.  Tegen de middag arriveerden we in onze haven, en omdat het met Billy slecht ging, reden we in gauw naar huis, om wat verkoeling te zoeken.

Al bij al een geslaagd verjaardagsdinner!




Mijn 'Breeze Bandit'= een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten