Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

woensdag 27 september 2017

Galathese Haven

Soms moet een mens het niet ver zoeken  :P
Mijn vriendin, en onze puppy gingen mee en daarom werd het een kort tochtje: we staken het Volkerak over, richting Galathese haven.

Ik heb er in een vorige blog al eens over geschreven, maar ik kan mijn info nu wat aanpassen.
Sinds de boot van 'Waterpoort' er nu ook stopt, werd het haventje wat verder uitgediept. De diepte is er nu 180cm.


Doorgaans is er ruimte voor pakweg 4 zeiljachtjes, en dan de boot van 'Waterpoort', die afmeert aan de steiger, evenwijdig aan het Volkerak.  Een bord vermeldt er de uren waarop de steiger vrij moet zijn.

Op de steiger zelf zijn klampen gemonteerd, maar ze staan niet allemaal heel vast...




We hadden heel mooi weer, en ging even een koffie nuttigen  op het terras.
We genoten alvast van een heel vriendelijke bediening.  Zelfs voor honden, die zeker welkom zijn, staan er drinkbakjes, gesorteerd op grootte :-)
Maxx zijn eerste zeiltochtje viel zeker goed mee.

Hier kom ik nog eens terug, en mogelijk blijf ik er eens een nachtje liggen, dat staat nog steeds op mijn 'wish-list'  :P






Geen opmerkingen:

Een reactie posten