Vorig jaar werd de nieuwe mast er op gezet.
http://myfriendship26.blogspot.be/2016/12/de-nieuwe-mast-staat-er-op.html
Helaas waren ze toen mijn vlaggelijntjes vergeten. Beetje vervelend maar ik heb het voorbije zeilseizoen overleefd :D
Bij Boateak bestelde ik alvast de nodige blokjes en vlaggelijn zodat ik ze kon monteren, nu de mast plat ligt. Inox oogjes op een alu zaling vraagt wel om een isolatielaagje tussen de twee. Daar heb ik TEC7 voor gebruikt. Of dat nu voldoende gaat zijn weet ik niet, maar op mijn vorige FS22 zaten die oogjes er van 40 jaar nog aan, het zal me vast wel overleven :-)
Aan het uiteinde van de zalingen heb ik schijfjes geplaatst om het zeil wat te beschermen.
Ook het projectje 'porta potti' loopt op zijn einde: de afvoeren zijn weg, de gaten van de pomp-WC afgedicht, en nu kwam de sokkel voor die porta potti aan de beurt. Een rondschuivende porta potti zit niet handig, dus een soort bak waar deze netjes in past is wel handig.
Die zit nu op zn plaats, ook dat kan doorgekrabt worden op de to-do lijst.
Als laatste, bij dit koude weer, kwam de kraanlijn aan de beurt. Standaard heeft de FS26 korte klampen op de kajuitopbouw voor de kraanlijn en de vallen. Ze staan dwars, achter elkaar.
Na een jaartje zeilen vond ik die opstelling niet zo handig, zeker niet voor de kraanlijn.
Eén van deze klampen heb ik verwijderd en vervangen door een curryklem.
Er zullen er nog moeten komen, voor de onderlijkstrekker en de neerhouder, maar dat is iets voor later, als ik er een goede positie voor bedacht heb.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten