Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

zondag 19 maart 2017

Hehe, bijna klaar :P

Dit was toch een van de drukste winters als het op klussen aan komt.
De FS26 maakte toch een behoorlijke metamorfose door eerlijk gezegd.
Dit weekend plaatste ik de porta potti, op een tijdelijke sokkel.  Volgende winter moet de boot de kant op en kan ik die huiddoorvoer verwijderen. Dan kan de definitieve sokkel geplaatst worden.
Verder plaatste ik de navigatieverlichting permanetn vast op de zeereling. Leuk idee om die verlichting wegneembaar te maken, maar ik wil ze ten allen tijde beschikbaar hebben, als solo zeiler.

Nu is de boot zo goed als klaar en kan hij eindelijk gedoopt worden, met zijn officiele nieuwe naam: Serendipity.

Geen kat zal het lezen, maar onder de foto's som ik toch even op wat er allemaal gedaan werd  ;-)

Veel lichter interieur

Nieuw trapje en luik voor toegang naar bakken aan stuurboord
Porta-potti in tijdelijke sokkel

Oude grootzeil tijdelijk met nieuwe leuvers
Navigatieverlichting permanent gemonteerd +
opnieuw bekabeld
Reddingsboei kreeg nieuw plaatsje

TUIGAGE
Nieuwe mast en giek
Smartroller ipv versleten rolreefsysteem
Oude spinlocks verwijderd
Nieuwe omleidblokken
Nieuw anker+10 meter zware ketting en 20 meter nieuwe ankerlijn
helmstok gerenoveerd/hersteld met epoxy
Nieuwe overloop
Nieuwe fok
Oude grootzeil voorzien van nieuwe leuvers (tijdelijk)

ELEKTRO
Antennemast VHF
Zonnepaneeltje
230V aangelegd
12V stopcontacten
Batterijen opgesplitst
Radio+luidsprekers geinstalleerd
Volt/amperemeter geinstalleerd
LED strips in de 'living'
Alle verlichting vervangen door LED
Verlichting in kleerkast voorzien
Navigatieverlichting vast gemonteerd op zeereling en voorzien van nieuwe bekabeling

INTERIEUR
Keukenmeubel gerenoveerd
Bakdeksels binnen voorzien van scharnieren
Watertank verwijderd
Deksels in de punt opgedeeld
Toegangsopening naast trap inkom voorzien van luik
Vloerdeel voorzien in bak naast motor
Bak 'koelbox' omgebouwd tot bak voor voedingsmiddelen
Bakje gerenoveerd voor motorolie etc.
Nieuwe gordijnen
Nieuw kussen voor bak voedingsmiddelen
Gordijnrails vervangen door 'kabeltjes'
Opbergzakjes naast inkom
Nieuw trapje voor inkom
Vloerdelen gerenoveerd
Pomp-WC verwijderd (wordt vervangen door porta potti)
Alle wanden wit geschilderd
Houten kader voorzien voor batterij motor
Vetspuit vastgelegd in bak
Toegangsluik voor motor opgedeeld zodat vloerdeel kan blijven liggen
Sokkel voor porta-potti
Achterwand sanitaire cel gereinigd en geschilderd

EXTERIEUR
Banken buiten in de teakolie gezet
Toegangsdeksel open gemaakt voor zeilbak
Toegangsdeurtje voorzien van nieuw, degelijk, slot
Zeilbak afsluitbaar gemaakt
Hoekstukken aan spiegel opnieuw afgekit

MOTOR
Nieuwe beluchter
Nieuwe impeller
Nieuwe motorolie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten