Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

maandag 13 maart 2017

Onze FS26 geraakt klaar :-)

Voorbije weekend was ideaal om te gaan klussen, en nu ik toch al haast elk weekend aan de boot gaan werken was, kon dit weekendje er nog wel bij.
De kluslijst wordt korter, maar vooral: je begint resultaat te zien  :-)

Alle wanden zijn nu wit geschilderd, het maakt de boot binnen een pak lichter en ruimer.

De Smartroller heb ik getest met de gennaker er op, maar dat werkt niet.
De gennaker wringt zich vlot in een knoop en torst ronder de voorstag heen.
Beter nu testen, dan straks een verrassing hebben op het water

Een echt reling net was me momenteel wat te duur, maar een vlaggelijn in de reling weven is zeker even goed, en een pak goedkoper

Mijn vriendin gaf me een leuk cadeau: een nieuwe joystick.  Die staat beeldig op de vernieuwde helmstok  :P

Nu die zo-goed-als nieuwe pomp-WC weg is kon de vieze bekleding erachter weggenomen worden.  Een en al schimmel...
(geinteresseerden mogen deze WC komen oppikken voor een eerlijke prijs)


Ik las her en der op internet dat de maststeun bij een FS26 in gewoon staal is en wel eens flink kon roesten.  Onze steun is nog in perfecte staat.  Voor alle zekerheid er een laagje epoxy over gezet

Niet alles zat mee:toen ik het grootzeil wou proberen, bleken de leuvers te groot.  In zeven haasten naar de dichtstbijzijnde winkel gereden en daar andere leuvers gekocht.
Het grootzeil lijkt me voorlopig nog OK, al heb ik niet zo graag een volledig doorgelat zeil.

Voor de nieuwe, kleinere, batterij die voor de motor dient, heb ik een kader gelijmd op de bodem zodat die netjes vast zit, en ook de vertpomp ligt nu vast.  Het is gewoon geen prettige gedachte dat die pomp heen en weer schuift tijdens het zeilen.

De genua is tot op de draad versleten helaas, maar hij was wel nuttig om het touw van de Smartroller op lengte te maken.

De handgrepen op de kajuitopbouw even weggenomen, alles goed ontvet en dan weer teruggeplaatst waarbij alle gaatjes opgevuld werden met zwarte TEC7.  later wil ik al die gaatjes uitboren, vullen met epoxy en dan de schroeven opnieuw plaatsen.

De buiskap zag groen.  Met buiskapreiniger van Starbrite kreeg ik die troep er wonderwel gemakkelijk af.
Nu nog een product kopen om de kap weer waterdicht te maken.

De lieren reinigen en smeren.
Hierover schrijf ik wel eens een nieuw blogje. Je kan ook mijn vroeger blogje bekijken:
http://myfriendship22.blogspot.be/2013/04/liertje-pleziertje.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten