Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

zaterdag 11 februari 2017

Als het wat tegensteekt op een klusdag

Met een goed gevulde kluslijst trok ik weer naar de boot.
Het vaarseizoen nadert stilaan en ik wil toch zoveel mogelijk kunnen afvinken op de lijst.

"Eerst even gauw de omleidblokken vervangen"... dat woord 'gauw' kon ik gelijk schrappen.
De gaten voor de bouten kwamen niet overeen, en ik was mijn boortjes vergeten... gelukkig was er Victor nog, die me een passend boortje kon lenen.
Maar zelfs dan zat het nog altijd niet mee.  Eigenlijk moest ik de geboorde gaatjes kunnen tappen.  Zonder lukt ook min of meer, maar het is een geknoei....

Dan maar een ander klusje: een lijn in de mast vervangen door een dunner pilootlijntje, want die lijn gebruik ik toch niet.  Kwam de ducktape IN de mast toch wel los zeker...  Dikke lijn kwam er langs de ene kant uit, de pilootlijn langs de andere kant, geweldig...

Ik besloot dan maar om de oude gordijnrails weg te nemen en een nieuw koord voor de gordijntjes te plaatsen.  Dat klusje verliep gelukkig wel goed.



De nieuwe overloop kon ik ook plaatsen, en ook al is dat eigenlijk een klusje voor twee personen, het lukte toch min of meer.  Alleen moeten er in beide terminals ook nog extra bouten, dat wordt iets voor de volgende keer.

Uiteindelijk durfde ik aan geen andere klus beginnen, en reed ik maar huiswaarts.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten