Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

maandag 23 april 2018

Over extra schabje en zomerdagen in... april

Voordelen als zelfstandige? Tuurlijk, zoals: 'in je wagen kunnen springen en naar je boot rijden wanneer het je uitkomt'  :P
Zo deed ik voorbije vrijdag.  Ze voorspelden een heel mooi weekend met zomerse temperaturen, ik had opdrachten liggen die nog wel even konden wachten en had bovenal veel zin om te klussen.
Een super-zomerweekend,  dat mag een mens nooit laten schieten, en al zeker niet als dat weekend midden april valt!

In de loop van de week had ik, op basis van een kartonnen mal, alle hout klaargemaakt voor een extra schab achter onze porta potti aan boord.  Dat schab was klaar en diende enkel nog geplaatst te worden.




Zaterdag zeilde ik richting Zeelandbrug, maar omdat het toch niet erg hard waaide keerde ik aan de Keeten-B terug richting St. Annaland.
Dat dorp is in volle expansie zeg!  Staat daar simpelweg een nieuw appartementsgebouw in de steigers, op de boulevard.
En ook de haven heeft verder geinvesteerd.  Het interieur van het havenkantoor is geheel gerenoveerd, en ook de trap er naartoe: sjiek!


's Avonds werd ik uitgenodigd voor een koffie bij de tijdelijke achterburen van de Vrouwe Martina, een zeeschouw van 10 meter. Knappe boot!






Zondag voer ik al om 7u00 uit om een naderend onweer voor te blijven. En dat is warempel gelukt, zelfs tot op amper 200 meter.  de buien passeerden me letterlijk rakelings op het Volkerak.
Omdat de weersvoorspellingen een heel onstabiel weer voorspelden, tuigde ik 's middags al af en reed huiswaarts.
Knaagt dan wel, als warempel bij thuiskomst alle onheilsvoorspellingen van tafel geveegd werden door die weerlui en het een prachtige zeildag bleek...




Extra schabje: altijd handig!

Deze boei heeft precies een lekje  :P

Ola!  Die regenbui komt nu wel heel dichtbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten