Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

vrijdag 30 december 2016

IJskoud klusje

Vanmorgen was het -5°... eerst liet ik het plan om te gaan klussen aan mij voorbij gaan, maar gelukkig viel net op tijd mijn euro dat er een koper naar de haven ging komen voor de Spinlock valklemmen.
Ik reed dus alsnog naar onze haven.

De steigers waren spekglad door de aangevroren mist, en ook de boot lag er gevaarlijk glad bij.
Het idee om eerst de Smartroller te installeren stelde ik wijselijk een uurtje of zo uit, in de hoop dat tegen dan het dek ontdooid zou zijn.


Als eerste plaatste ik dan maar de voltmeter/amperemeter.
Daarna kon het zonnepaneeltje er op. Helaas is waarschijnlijk de aluminium steun overboord gegaan en moest ik het tijdelijk ondersteunen met een houten latje.
Online had ik ergens luidsprekers gevonden, die kregen een plekje tegen de tussenwand. Jammer dat de luidsprekerkabeltjes net te kort zijn, die moet ik een volgende keer nog wat verlengen.



Uiteindelijk kwam dan toch de Smartroller aan bod maar het dek was verre van ontdooid.
Beetje knetter om toch deze klus te doen, maar ja: soms ben ik best wel koppig  :P
Hoe je een Smartroller installeert had ik al eens geschreven in de blog van mijn vorige Friendship 22.
Dit klusje ging redelijk goed.

Voila, weer een paar puntjes die van het lijstje kunnen :-)

De boot lag er heel glad bij!

Voila, zonnepaneeltje aangesloten



Geen opmerkingen:

Een reactie posten