Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

dinsdag 1 november 2016

Tweede keer, goede keer :-)

Maandag namiddag deed ik mijn kantoor toe, en reed naar de nieuwe boot.
Doel was om op 1 november mijn oude mast af te geven bij Noordschans.
Meteen voer ik uit richting Willemstad, waar ik nog net voor valavond arriveerde.Intussen ben ik vaste klant bij jachthaven De Batterij  :P

De ochtend erna vertrok ik al om 7u richting Noordschans, waar ik een uurtje later binnen liep.
Onderweg kwam er alweer mist opzetten wat een heel mooie foto opleverde.

Het blijft nog wat wennen, zo met een binnenboord motor.  Ik moest mijn manoeuvre om achterwaarts naar rechts in te draaien twee keer proberen.
Maar geen geklaag, de sluis daags ervoor ging als als een fluitje van een cent.

Na het afleveren van de mast vertrok ik meteen weer richting thuishaven.
Onderweg nog wat mist, maar met de navigatiesoftware en GPS op mijn tablet verliep dat erg vlot, net zoals op de heenweg.

Tijdens de hele tocht bekeek ik de boot nog wat beter, en zo viel mijn oog op een nieuw mankementje: de geleideblokken naast de mast zijn dringend aan vervanging toe.
(toch eens kijken of ik geen ezeltje kan vinden....)

No even wachten op het finale factuur van de mast en dan bekijken of ik nog deze maand de nieuwe mast kan afhalen.

Wordt vervolgd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten